Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Plan pracy szkoły na rok 2025/26

Szkoła Podstawowa im. W. Komara i T. Ślusarskiego w Czarnogłowach

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ

 

IM. W. KOMARA I T.ŚLUSARSKIEGO

W CZARNOGŁOWACH

 

 

ROK SZKOLNY 2025/26

 

 

 

 

 

 

 

Podstawa planowania

  • Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/26 oraz rekomendacje Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty

  • Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Szkoły Podstawowej w Czarnogłowach opracowana przez Dyrektor Szkoły Jolantę Grześkowiak

  • Wnioski z pełnionego przez Dyrektora nadzoru pedagogicznego roku szkolnym 2024/25

  • Wnioski z podsumowania pracy za rok szkolny 2024/25 w zakresie diagnoz wewnętrznych, doskonalenia nauczycieli, wniosków i rekomendacji wypływających z kształcenia, wychowania i opieki, egzaminów wewnętrznych i zewnętrznych

 

 

Cele strategiczne

  • Szkoła osiąga cele zgodnie z polityką oświatową państwa

  • Szkoła zapewnia warunki do wszechstronnego rozwoju ucznia poprzez właściwą organizację procesu kształcenia z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych wszystkich uczniów

  • Szkoła kształtuje postawy patriotyczne, obywatelskie i społeczne poprzez współpracę ze społecznością lokalną oraz organizacjami i instytucjami wspierającymi działanie szkoły

  • Szkoła kształtuje właściwe postawy prozdrowotne poprzez edukację w zakresie wychowania fizycznego oraz wszelkich zajęć sportowych i rekreacyjnych organizowanych na terenie szkoły

  • Szkoła kształtuje postawy tolerancji oraz przestrzegania ustalonych norm i zasad życia społecznego

  • Szkoła sprzyja rozwojowi osobowości uczniów, przygotowując ich do uczestnictwa w życiu społecznym oraz umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych, kierując się zasadą równości wszystkich uczniów

  • Szkoła organizuje dobrą i efektywną współpracę z rodzicami i opiekunami prawnymi uczniów oraz wspomaga wychowawczą rolę rodziny

  • Szkoła rozwija postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne

  • Szkoła rozwija umiejętności zawodowe w edukacji formalnej i pozaformalnej w celu planowania własnego rozwoju ucznia i podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowych

  • Szkoła monitoruje kondycje psychiczną uczniów, wspomaga uczniów z obniżonymi umiejętnościami społecznymi i zaburzeniami emocjonalnymi

  • Sprawny i skuteczny nadzór pedagogiczny mobilizuje społeczność szkolną do działania i sprzyja podwyższaniu jakości pracy szkoły

 

ówne zadania do realizacji

  • Przestrzegania przez nauczycieli przepisów w sprawie oceniania,

klasyfikowania i promowania uczniów

  • Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego

  • Dostosowanie metod pracy do możliwości i potrzeb uczniów oraz stosowanie form pracy pozwalających na rozwijanie u uczniów zdolnych zainteresowań, zamiłowań i talentów

  • W okresie ewentualnego, zdalnego nauczania realizowanie zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość

  • Monitorowanie korzystania w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych

  • Monitorowanie realizacji zajęć wychowania fizycznego w różnych formach

  • Realizacja przez dzieci 6- letnie i 5-letnie rocznego obowiązku wychowania przedszkolnego

  • Przestrzegania zasad bezpieczeństwa i obowiązujących w szkole procedur, regulaminów przez uczniów i nauczycieli dyżurujących na przerwach , sprawujących opiekę na wycieczkach szkolnych oraz wszelkich organizowanych zajęciach pozaszkolnych

  • Zgodność z prawem procesu rekrutacji, przyjmowania i przenoszenia uczniów do innej szkoły

  • Realizacja zaleceń i wskazówek wydanych przez poradnie w opiniach i orzeczeniach

  • Organizacja zajęć wychowawczo -opiekuńczych w dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych, zgodnie z obowiązującym harmonogramem, ustalonym przez dyrektora szkoły

  • Przeprowadzenie wśród uczniów akcji i działań profilaktycznych na temat szkodliwych substancji, uzależnień, cyberprzemocy i agresji

  • Troska o właściwy klimat szkoły, pielęgnowanie wartości, tradycji szkoły, idei olimpijskich, pamięci Patronów

  • Właściwa organizacja i przebieg procesu kształcenia oraz uzyskanie jak najwyższych efektów pracy z uczniami

  • Właściwa realizacja treści programowych wynikających z podstawy programowej

  • Doskonalenie zawodowe nauczycieli

  • Preferowanie aktywnych form wychowania poprze uczenie uczniów wzajemnej komunikacji, umiejętności rozwiązywania konfliktów, radzenie sobie z problemami, integracji klasowej, wiary w siebie i swoje możliwości

  • Systematyczne wdrażanie uczniów do odpowiedzialności za to co się dzieje w szkole, klasie, a także za własne czyny i słowa

  • Pielęgnowanie tradycji narodowych, kształcenia postaw patriotycznych, szacunku

i miłości do Ojczyzny

  • Wspomaganie wychowawczej roli rodziny

  • Kształtowanie postaw tolerancji wobec innych osób, niepełnosprawnych, cudzoziemców, innego wyznania

  • Kształtowanie świadomości ekologicznej

  • Diagnozowanie pracy szkoły

  • Przestrzeganie praw uczniów i praw dziecka wynikających z Konwencji o Prawach Dziecka , Statutu Szkoły

  • Kształtowanie postaw wychowania do wartości

  • Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych i informatycznych u uczniów, kształtowanie postaw prozdrowotnych wynikających z właściwego odżywiania, efektywnego uczestnictwa w zajęciach z wychowania fizycznego, uprawiania sportu i rekreacji, działania w ramach wolontariatu

 

 

 

 

 

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026

 

  1. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

  2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej - kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.

  3. Promocja zdrowego trybu życia w szkole - kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych. Wspieranie aktywności fizycznej uczniów.

  4. Profilaktyka przemocy rówieśniczej. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych.

  5. Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci. Rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

  6. Promocja kształcenia zawodowego w szkołach podstawowych oraz w środowisku pracodawców. Wzmocnienie roli doradztwa zawodowego.

  7. Rozwijanie zainteresowania kulturą i językiem polskim wśród Polonii. Nauczanie języka polskiego w środowiskach polonijnych.

  8. Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.





Priorytet Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty

Efektywność kształcenia języka polskiego i matematyki.









I. KSZTAŁCENIE

 

OBSZAR: PODNOSZENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA

 

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

ODPOWIEDZIALNI

 

Diagnozy edukacyjne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Program poprawy efektywności kształcenia na II etap edukacyjny w zakresie języka polskiego

 

rok szkolny

2024/25

2025/26

2026/27

 

 

 

 

 

 

 

Diagnoza wstępna w kl. IV

 

 

 

 

Wstępna diagnoza uczniów kl. I

 

Diagnoza wstępna dzieci z oddziału przedszkolnego

 

Przeprowadzenie badań osiągnięć szkolnych w kl. III:

sprawdzian próbny, sprawdzian końcowy

 

Przeprowadzenie badań osiągnięć edukacyjnych

w kl. IV-VIII

 

 

 

 

Diagnoza stopnia opanowania języka angielskiego w klasach IV-VIII

 

Diagnoza stopnia opanowania języka niemieckiego w klasie VIII

 

Badanie stopnia dojrzałości szkolnej dzieci z oddziału przedszkolnego (5-latki i 6- latki)

 

 

Działania w ramach programu:

 

*doskonalenie umiejętności mierzenia jakości swojej pracy

*diagnozowanie potrzeb

*określanie źródeł niepowodzeń

*doskonalenie umiejętności oceniania

*efektywne wykorzystanie czasu

*ćwiczenie najsłabiej opanowanych umiejętności

*zachęcanie do konkursów

*opracowywanie metod pracy z uczniem słabym i zdolnym

*analiza programów

*motywowanie do nauki

*indywidualizacja

nauczania

*ocenianie z komentarzem i wskazówkami

Wrzesień

 

 

 

 

 

Październik

 

 

Październik

 

 

 

marzec, maj

 

 

 

 

 

Maj

 

 

 

 

 

 

 

Maj

 

 

 

 

Maj

 

 

 

 

Kwiecień

 

 

 

 

Cały rok

M.Klińska

E. Kowalewska

I.Jackowska

D. Grzejszczak

 

 

W.Wójcik

 

 

N. Kamińska

 

 

 

M.Fiłkowska

 

 

 

 

 

D. Grzejszczak

E. Kowalewska

M. Tomczyk

K. Kazimierczuk

M. Stróż

M. Klińska

 

 

I.Jackowska

 

 

 

 

B. Świerczyńska

 

 

 

 

N. Kamińska

 

 

 

 

Dyrektor

Wszyscy nauczyciele

Zwrócenie uwagi na kluczowe obszary dydaktyczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zapewnienie odpowiedniej bazy dydaktycznej wyposażenia szkoły

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zwiększenie efektywności pracy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Doskonalenie własnych umiejętności przez nauczycieli

 

 

 

Zwiększenie ilości

i różnorodności działań doprowadzających do usprawnienia techniki czytania (różnorodne działania)

 

Położenie nacisku na umiejętność pisania i samodzielnego redagowania tekstów

 

Zwracanie uwagi na poprawność językową w mowie i piśmie

 

Położenie nacisku na umiejętność wykorzystywania wiedzy w praktyce i rozumowaniu

 

 

Przeprowadzenie ćwiczeń zakresu czytania ze zrozumieniem

 

Kontynuacja działań zawartych w programie poprawy efektywności nauczania

 

Kształcenie wszystkich kompetencji kluczowych, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kompetencje językowe, w zakresie pisania i czytania, komunikowania się w języku ojczystym, rozumienia i tworzenia informacji oraz kompetencji osobistych i społecznych

 

Doposażenie i zmiana wystroju sali dla przedszkola i klas I-III

 

Systematyczne Uzupełnianie księgozbioru biblioteki

 

Doposażenie świetlicy i sal dydaktycznych, szczególnie pracowni przedmiotowych, wychowanie fizyczne, plastyka, muzyka, zajęcia rewalidacyjne, korekcyjno – kompensacyjne

 

Pozyskiwanie funduszy na zakup pomocy dydaktycznych (dostosowanych do nowej podstawy programowej), sprzętu sportowego, wymiana stolików i krzeseł w klasach.

 

 

Zakup urządzeń i programów w ramach

pozyskanej dotacji „Aktywna Tablica’

 

 

Pełne wykorzystanie czasu lekcji, punktualność

 

 

Organizowanie apeli, uroczystości i imprez w czasie godzin wychowawczych lub po lekcjach

 

 

Szkolenie rady pedagogicznej (m. in. wykorzystanie pomocy w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”)

 

 

Uczestnictwo nauczycieli w różnych formach doskonalenia

 

Zdobywanie brakujących kwalifikacji do prowadzenia zajęć edukacyjnych

 

Cały rok

 

 

 

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

Wg planu

 

 

 

WDN

 

Wg planu

 

 

WDN

 

 

WDN

 

 

Wszyscy nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

 

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

 

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

 

 

 

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

 

 

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

 

 

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dyrektor

 

 

 

 

Dyrektor

U. Maciejewska

 

 

 

 

 

 

Dyrektor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dyrektor

Rada Rodziców

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dyrektor

Wszyscy nauczyciele

 

 

 

 

 

Dyrektor

Wszyscy nauczyciele

 

 

 

Dyrektor

 

 

 

 

 

 

 

Dyrektor

Wszyscy nauczyciele

 

 

 

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OBSZAR: DZIAŁANIA W ZAKRESIE DORADZTWA ZAWODOWEGO

 

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

ODPOWIEDZIALNI

Preorientacja zawodowa w przedszkolu i klasach młodszych

 

 

 

 

 

 

 

 

Poznawanie zawodów wykonywanych przez osoby najbliższe w otoczeniu, spotkania z przedstawicielami różnych zawodów, zabawy w różnych kącikach zabaw, naśladowanie i odgrywanie ról, odwiedzanie zakladów pracy.

 

Cały rok

Wychowawcy klas

0 -III

Orientacja zawodowa w klasach IV – VI , poznawanie własnych zasobów, świat zawodów i rynek pracy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Doradztwo zawodowe w klasach VII-VIII

 

 

Udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych

 

Klasy VII-VIII

 

Udzielanie indywidualnych porad edukacyjnych i zawodowych uczniom i ich rodzicom (prawnym opiekunom)

 

Klasy VII-VIII

 

 

Prowadzenie zajęć aktywizujących i przygotowujących uczniów do planowania kariery i podjęcia pracy zawodowej

 

 

 

 

Poznanie zainteresowań, zdolności i uzdolnień, mocnych i słabych stron uczniów, jako potencjalnych obszarów do rozwoju, ograniczeń i kompetencji (wiedzy, umiejętności, postaw), wartości, predyspozycji zawodowych.

Rozmowa, pogadanka na temat ulubionych przedmiotów szkolnych, których uczeń lubi się uczyć

 

Pomoc w samodzielnym zdobywaniu informacji i korzystania z różnych źródeł wiedzy

 

 

Uświadomienie uczniom czym jest praca i jakie ma znaczenie w życiu człowieka

 

Pogadanka na temat roli pieniądza we współczesnym świecie i jego związek z pracą

 

Wycieczki edukacyjne np. do Urzędu Gminy

na Policję, Pocztę, Ośrodek Zdrowia, do Gospodarstwa rolnego

 

 

 

Rozpoznawanie poprzez obserwację i rozmowę na temat planów edukacyjnych uczniów

 

 

 

 

Wyszukiwanie i gromadzenie materiałów dotyczących kierunków kształcenia

 

 

Korzystanie z zasobów internetowych dotyczących doradztwa zawodowego (strony Kuratorium, Powiatowego Urzędu Pracy)

 

Przygotowanie gazetki ściennej dotyczącej grup zawodów, kierunków kształcenia i możliwości podjęcia

pracy

 

 

 

Kontakt z Powiatowym Urzędem Pracy w celu pozyskania informacji na temat lokalnego rynku pracy

 

 

Konsultacje indywidualne z uczniami i rodzicami, pomoc w wyborze szkoły i zawodu

Kierowanie w sytuacjach trudnych do specjalistów

 

 

Prowadzenie zajęć warsztatowych oraz godzin wychowawczych , służących określeniu predyspozycji zawodowych, doskonalących umiejętność współdziałania, komunikacji, autoprezentacji, redagowania dokumentów aplikacyjnych

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lekcje wychowawcze

Lekcje przedmiotowe

 

 

 

 

 

 

Lekcje wychowawcze

Lekcje przedmiotowe

 

 

 

 

Lekcje wychowawcze

Lekcje przedmiotowe

 

 

 

 

 

 

IV/V

 

 

 

 

 

IV/V

 

 

 

 

Lekcje wychowawcze

Lekcje przedmiotowe

 

 

 

 

 

Lekcje wychowawcze

Lekcje przedmiotowe

 

 

 

 

 

 

 

Lekcje wychowawcze

Lekcje przedmiotowe

 

 

Wychowawcy,

Nauczyciel techniki M. Stróż, pedagog szkolny, psycholog

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel informatyki Wychowawca

I.Jackowska

M. Stróż

 

 

 

 

 

Wychowawca

Nauczyciel informatyki

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy

psycholog

pedagog

 

 

 

Wychowawcy

psycholog

pedagog

 

 

 

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawca

Nauczyciel informatyki

Nauczyciel doradztwa zawodowego

 

 

 

 

Wychowawca

Nauczyciel doradztwa zawodowego, pedagog szkolny

psycholog

 

 

Wychowawca

Nauczyciel doradztwa zawodowego

 

 

 

 

 

Wychowawca

Uczniowie

Nauczyciel doradztwa zawodowego

 

 

 

 

 

 

Dyrektor

Wychowawca

Nauczyciel doradztwa zawodowego

 

 

 

Wychowawca

Nauczyciel doradztwa zawodowego

Pedagog szkolna

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawca

Nauczyciel doradztwa zawodowego

Pedagog szkolna

psycholog

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy

Nauczyciel doradztwa zawodowego

 

 

 

 

 

OBSZAR: WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH

 

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

ODPOWIEDZIALNI

Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pomoc uczniom z problemami w nauce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Praca z uczniami z dysfunkcjami i specyficznymi problemami w nauce

 

 

 

 

 

 

Współpraca z rodzicami w pokonywaniu trudności w nauce i zachowaniu dzieci

 

 

 

 

Kierowanie uczniów klas IV – VIII na badania

 

 

Informowanie rodziców dzieci z oddziału przedszkolnego i uczniów klas I-III o potrzebie badań w poradni

 

Zwrócenie uwagi na respektowanie przez nauczycieli i rodziców zaleceń poradni

 

Koordynacja pomocy na poziomie klasy

 

Koordynacja pomocy na poziomie szkoły

 

Konsultacje, porady, warsztaty

 

 

Działania zapobiegające problemowi braku przygotowania się do lekcji, systematyczne uczenie się, wsparcie skierowane do rodziców

 

Pomoc w nauce w ramach zajęć świetlicowych

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze

 

 

Dodatkowe zajęcia w ramach świetlicy dla uczniów klasy III i VIII (doskonalenie umiejętności czytania), ZDW, matematyka klasa VIII

 

 

 

Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne

 

Zajęcia rewalidacyjne

 

Zajęcia korygujące wady wymowy- logopedia

 

Zebrania z rodzicami

 

Prelekcje na zebraniach ogólnych

 

Spotkania indywidualne lub z wybranymi grupami rodziców

 

Zajęcia terapeutyczne

 

 

Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dzieci

 

Prowadzenie dziennika elektronicznego, opracowanie regulaminu korzystania z dziennika elektronicznego przez rodziców

 

 

Wg potrzeby

 

 

 

 

Wg potrzeby

 

 

 

 

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

 

Zgodnie z orzeczeniami PPP

 

 

Wg planu

 

Wg planu

 

 

 

Wg potrzeb

 

 

 

 

Cały rok

 

 

Zgodnie z opiniami PPP, wg potrzeb

 

 

 

Cały rok

 

 

 

Wychowawcy klas

IV –VIII

Pedagog

psycholog

 

 

Wychowawcy klas

Pedagog szkolny

psycholog

 

 

 

 

 

Dyrektor

Pedagog szkolny

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy

 

 

Pedagog

 

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

 

 

 

Wychowawcy

pedagog

psycholog

 

 

 

 

 

 

 

 

K. Grześkowiak

Nauczyciele prowadzący zajęcia

 

 

 

 

 

 

E. Kowalewska

J. Grześkowiak

 

pedagog

psycholog

 

 

 

 

 

 

 

M.Fiłkowska

 

 

W.Wójcik

 

 

W.Wójcik

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

pedagog

psycholog

 

 

 

Dyrektor

Wszyscy nauczyciele

pedagog

psycholog

 

Dyrektor

Specjaliści

Pedagog szkolna

psycholog

Wychowawcy

 

 

 

 

Dyrektor

Administratorzy

Nauczyciele

 

 

Dyrektor

Administratorzy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OBSZAR : ROZWIJANIE ZAINTERESOWAŃ

 

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

ODPOWIEDZIALNI

Prowadzenie różnorodnych kół zainteresowań

 

 

 

 

 

 

 

 

Organizowanie i udział w konkursach, zawodach szkolnych oraz międzyszkolnych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prezentacja osiągnięć uczniów poza szkołą

 

 

 

Zajęcia rozwijające zdolności plastyczne

 

 

Chór szkolny (zajęcia rozwijające zdolności muzyczne)

 

 

SKS, zajęcia sportowe

 

Koło języka polskiego

 

Koło matematyczne

 

 

 

Konkurs plastyczny „Mam prawo znać swoje prawa”

 

Eko drzewo 3 d i Eko grzyb 3 d

 

Kartka świąteczna

 

 

Od polskiego wybrzeża Bałtyku po węgierską pusztę”

 

 

Konkurs na Dzień Ziemi - plakat

 

Kartka wielkanocna

 

 

 

 

Konkurs wiedzy o krajach niemiecko-języcznych

 

Konkurs matematyczny z j. Obcego

 

Portret Świętego

 

Kartka świąteczna

 

Cudeńka bożonarodzeniowe

Ozdoby choinkowe

 

Ogólnopolski Konkurs Matematyczny MULTITEST

 

Europejski Dzień Języków Obcych

 

Konkurs Literowania po angielsku

 

Konkurs czytelniczy

(Biblioteka Szkolna)

 

 

Konkurs plastyczny interpretujący wybrany aspekt praw dziecka zapisany w Konwencji o Prawach Dziecka

 

 

Szkolny konkurs

ortograficzny „Mistrz Ortografii”

 

Niepodległościowy Turniej Piłki Nożnej Jesienne biegi przełajowe

 

 

Wiosenne biegi przełajowe

 

Orzeł Języka Angielskiego

 

Konkurs matematyczny

KO Szczecin

 

Konkurs biologiczny

KO Szczecin

 

Konkurs chemiczny

KO Szczecin

 

Konkurs historyczny

KO Szczecin

 

Konkurs z j. angielskiego –

KO Szczecin

 

Konkurs polonistyczny

KO Szczecin

 

Szkolny Konkurs Chemiczny

 

Konkurs plastyczny ,,Zaczarowana Dynia”

 

Konkurs geograficzny KO Szczecin

 

Konkurs plastyczny ,,Piękno Sportu”

 

Konkurs czytelniczy

(Biblioteka szkolna)

 

Konkurs na plakat promujący dbanie o zdrowie psychiczne uczniów oraz działania związane z przeciwdziałaniem agresji rówieśniczej

 

Szkolny Konkurs z fizyki

 

Szkolny konkurs pięknego czytania

 

Konkurs recytatorski

 

 

 

Konkurs znajomości Mitów klasa 5

 

Świat baśniami malowany kl.4

 

Konkurs literacki

-wiersz

 

Konkurs świetlicowy

,,Najciekawsze hasła promujące zwroty grzecznościowe”

 

Konkurs świetlicowy

,,Stop wykluczeniu”

 

 

 

 

 

Udział uczniów w zawodach i imprezach sportowych. Prezentacja osiągnięć umiejętności w ramach imprez organizowanych dla rodziców i mieszkańców

 

 

Narodowe czytanie 2025 poezji Jana Kochanowskiego

 

 

 

Dzień Kropki

 

 

 

Dzień Języków Obcych

 

 

Jesienne biegi przełajowe

 

 

 

Ślubowanie Pierwszoklasistów

Dzień Edukacji Narodowej

 

 

 

Uroczystość z okazji Święta Niepodległości (szkolna)

 

 

 

 

Turniej Niepodległościowy w piłkę nożną

 

 

 

Uroczystość z okazji Święta Niepodległości (środowiskowa)

 

 

 

Szkolna zabawa andrzejkowa

 

 

 

 

 

 

Andrzejkowa zabawa dobroczynna na rzecz szkoły

(środowiskowa)

 

 

Mikołajki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Apel Bożonarodzeniowy

 

 

 

Apel z okazji Dnia Babci i Dziadka

(środowiskowa)

 

 

 

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy

 

 

 

Zabawa karnawałowa dla uczniów

 

 

 

Pierwszy Dzień Wiosny

 

 

 

 

Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

 

 

 

 

Apel z okazji świąt wielkanocnych

(środowiskowa)

 

 

Wiosenne Biegi Przełajowe

 

 

Dzień Ziemi

 

 

 

 

 

Apel z okazji świąt

majowych

 

 

 

Apel z okazji Dnia Mamy i Taty

(środowiskowa)

 

 

 

Dzień Dziecka

Dzień Sportu

Dzień Patronów

 

 

Uroczyste Zakończenie roku szkolnego

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

 

 

XI

 

 

 

X/XI

 

 

XII

 

 

XII-V

 

 

 

 

X

 

 

IV

 

 

 

 

XI

 

 

 

I

 

 

 

X/XI

 

XII

 

XII

 

 

 

IV

 

 

 

 

X

 

 

 

X

 

 

X/XI

 

 

 

III

 

 

 

 

 

 

X

 

 

 

 

 

XI

 

 

 

IV

 

 

X

 

 

 

IX

 

 

X

 

 

X

 

 

X

 

 

 

IX

 

 

 

X

 

 

IV

 

 

X/XI

 

 

 

 

IX

 

 

 

V/VI

 

 

 

IV

 

 

X

 

 

 

 

 

 

 

IV

 

 

I

 

 

III

 

 

 

IV

 

 

V

 

 

II

 

 

II

 

 

 

 

XI

 

 

 

 

 

 

Wg planu imprez i uroczystości

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IX

 

 

 

 

 

IX

 

 

 

IX

 

 

 

X

 

 

 

 

 

X

 

 

 

 

 

XI

 

 

 

 

 

 

 

XI

 

 

 

 

 

XI

 

 

 

 

 

 

XI

 

 

 

 

 

 

 

XI

 

 

 

 

 

XII

 

 

 

 

 

 

 

 

 

XII

 

 

 

 

I

 

 

 

 

 

I

 

 

 

 

I

 

 

 

 

 

III

 

 

 

 

 

III

 

 

 

 

 

 

IV

 

 

 

 

 

IV

 

 

IV

 

 

 

 

 

V

 

 

 

 

V/VI

 

 

 

 

 

VI

 

 

 

 

VI

 

J.Grześkowiak

 

 

 

 

M. Fiłkowska

 

 

 

 

U. Maciejewska

 

 

n-le j. polskiego

 

 

E. Kowalewska

M. Tomczyk

 

 

 

Pedagog szkolna

 

 

 

D.Grzejszczak

 

 

 

D.Grzejszczak

 

 

D.Grzejszczak

 

 

 

 

D.Grzejszczak

 

 

D.Grzejszczak

 

 

 

 

 

 

B. Świerczyńska

 

 

 

B. Świerczyńska

 

 

 

D.Grzejszczak

 

D.Grzejszczak

 

D.Grzejszczak

 

 

 

 

E.Kowalewska

 

 

 

 

I.Jackowska

 

 

 

A.Wiechnik-Opas

 

 

U.Maciejewska

 

 

 

pedagog szkolna

 

 

 

 

 

 

 

 

M.Klińska

 

 

 

 

 

U.Maciejewska

 

 

 

 

U. Maciejewska

 

 

I.Jackowska

A.Wiechnik-Opas

 

 

E.Kowalewska

M.Tomczyk

 

D.Grzejszczak

 

 

 

K.Kazimierczuk

 

 

D.Grzejszczak

 

 

 

I.Jackowska

 

 

 

M.Klińska

 

 

 

K.Kazimierczuk

 

 

N.Kamińska

 

 

 

 

 

A.Zielińska

 

 

 

J.Grześkowiak

 

 

 

U. Maciejewska

M.Fiłkowska

 

pedagog szkolna

psycholog

 

 

 

 

 

 

 

M.Stróż

 

 

M.Klińska

 

 

 

M.Klińska

I.Wniuk

 

 

M.Klińska

 

 

 

M.Klińska

 

 

M.Klińska

 

 

pedagog szkolna

K.Grześkowiak

 

 

 

pedagog szkolna

K.Grześkowiak

 

 

 

 

 

 

Osoby odpowiedzialne wg planu imprez

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

M.Klińska

 

 

 

 

M.Fiłkowska

M.Klińska

E.Chadaś

 

I.Jackowska

A.Wiechnik-Opas

B.Świerczyńska

 

 

K.Grześkowiak

W.Wójcik

U.Maciejewska

M.Fiłkowska

 

M.Fiłkowska

W.Wójcik

M.Klińska

E.Chadaś

 

 

M.Fiłkowska

D.Grzejszczak

M.Klińska

N.Kamińska

E.Chadaś

I.Wnuk

 

 

U.Maciejewska

K.Kazimierczuk

E.Kowalewska

 

 

M.Fiłkowska

D.Grzejszczak

M.Klińska

N.Kamińska

E.Chadaś

I.Wnuk

 

M.Fiłkowska

M.Klińska

I.Wnuk

W.Wójcik

U.Maciejewska

E.Kowalewska

K.Kazimierczuk

 

Rada Rodziców

Rodzice

Dyrektor szkoły

 

 

 

K.Grześkowiak

E.Chadaś

M.Klińska

U.Maciejewska

M.Fiłkowska

W.Wójcik

N.Kaminska

 

 

 

K.Grześkowiak

M.Fiłkowska

D.Grzejszczak

N.Kamińska

 

M.Fiłkowska

W.Wójcik

E.Chadaś

N.Kamińska

 

 

E.Chadaś

A.Zielińska

 

 

 

M.Fiłkowska

E.Chadaś

W.Wójcik

N.Kamińska

 

 

K.Grześkowiak

E.Kowalewska

M.Fiłkowska

W.Wójcik

E.Chadaś

 

M.Klińska

U.Maciejewska

 

 

 

 

 

M.Fiłkowska

D.Grzejszczak

K.Grześkowiak

 

 

M.Fiłkowska

U.Maciejewska

M.Stróż

 

D.Grzejszczak

E.Kowalewska

K.Kazimierczuk

A.Zielińska

 

 

M.Fiłkowska

M.Klińska

I.Wnuk

D.Grzejszczak

 

Wychowawcy klas IV-VIII

M.Fiłkowska

E.Kowalewska

 

 

K.Grześkowiak

E.Kowalewska

M.Tomczyk

U.Maciejewska

 

M.Fiłkowska

E.Chadaś

M.Klińska

I.Wnuk

 

 

II. WYCHOWANIE I OPIEKA

 

OBSZAR: KSZTAŁCENIE POSTAW DBAŁOŚCI O BEZPIECZEŃSTWO

WŁASNE I INNYCH

 

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

ODPOWIEDZIALNI

Działania związane z wdrożeniem planu oszczędnościowego (ciepło, energia elektryczna, woda)

 

 

 

Uświadamianie skutków zdrowotnych, niebezpiecznych i brawurowych zachowań na przerwach, w szatni, na wycieczkach i w klasie

 

 

Zapoznanie uczniów z potrzebą oszczędzania ciepła, prądu, wody – pogadanki, apele

 

 

 

 

Pogadanki i apele

 

Zapoznanie z regulaminem szkoły

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

Wszyscy nauczyciele

Dyrektor

 

 

 

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

Dyrektor

 

Zapobieganie panice i zachowaniom histerycznym

Zapoznanie z planem ewakuacji szkoły

 

 

Próbna ewakuacja

IX

 

 

 

III

Wychowawcy

pedagog

psycholog

 

Dyrektor

 

Powiadamianie o wypadkach i zdarzeniach osób kompetentnych, wzywanie pomocy

Eksponowanie w widocznym miejscu numerów telefonów alarmowych

Spotkania z przedstawicielami Policji i Straży Pożarnej i Nadleśnictwa

 

 

Pogadanki na temat zachowania się w sytuacjach wypadkowych

 

 

Cały rok

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

Dyrektor

 

 

 

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy

pedagog

psycholog

 

Nabywanie umiejętności zachowania się w przypadku kontaktu z przedmiotami takimi jak petardy, niewybuchy, substancje toksyczne, inne

Omówienie zasad zachowania się i konsekwencji grożących w przypadku ich nie przestrzegania

 

Pogadanki w okresie największego zainteresowania

 

Akcja informacyjna skierowana do rodziców

Wg planu

 

 

 

 

 

 

Grudzień

 

 

 

Grudzień

 

Wychowawcy

Pedagog szkolna

 

 

 

 

 

Wychowawcy

 

 

 

Wychowawcy

Pedagog szkolna

 

Bezpieczna droga do szkoły

Pogadanki na lekcjach

 

 

Uzgodnienie z rodzicami zasad przyprowadzania i odbierania uczniów z oddziału przeszklonego i klasy I

 

Bezwzględne respektowanie zakazu opuszczania przez uczniów

terenu szkoły przed zakończeniem zajęć (na przerwach i w czasie oczekiwania na powrót do domu autokarem)

 

Wg planu wychowawcy

 

Wrzesień

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

Wychowawcy

Policjanci

 

Wychowawca

Rodzice

 

 

 

 

 

Wychowawca świetlicy

Wychowawcy klas

 

 

 

 

Bezpieczne i celowe wykorzystywanie technologii informatyczno – komunikacyjnych

 

Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych

 

 

Bezpieczeństwo w sieci

 

 

Pogadanki na lekcjach

 

 

 

 

 

Omówienie przypadków cyberprzemocy

 

 

 

Zwrócenie uwagi na brak anonimowości w sieci

Cały rok

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

Cały rok

Wychowawcy

Nauczyciele

Nauczyciele informat.

Pedagog szkolna

 

Wychowawcy

Nauczyciele

Nauczyciele informat.

Pedagog szkolna

psycholog

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

Zapobieganie przyzwalaniu na zachowania nieakceptowane społecznie, agresywne

 

Kształtowanie umiejętności zachowania się w różnych sytuacjach

Trening poprawnej komunikacji

 

 

 

 

Zajęcia tematyczne z uczniami

Cały rok

 

 

 

 

 

Wg planu działań i scenariuszy zajęć

Wychowawcy

Pedagog szkolna

Nauczyciele dyżurni

psycholog

 

 

Pedagog szkolna

Nauczyciele

psycholog

 

Wskazywanie możliwości unikania agresji

Promowanie zasad uczciwego, sprawiedliwego i honorowego postępowania

Cały rok

Wychowawcy

Pedagog szkolna

psycholog

 

Uczenie rozładowywania napięć w sposób akceptowany społecznie

 

Dyskusje

Pogadanki

Zabawy socjoterapeutyczne w klasach młodszych

 

Analiza lektur ukazujących pozytywne relacje międzyludzkie,

elementy bajkoterapii

 

Zabawy integrujące, dyskoteki, spotkania klasowe, uroczystości

Wg potrzeby

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

Cały rok

Pedagog szkolna

Wychowawcy

psycholog

 

 

 

Wychowawcy

Nauczyciele języka polskiego

nauczyciel biblioteki

 

 

Nauczyciele

 

Edukacja rodziców

 

 

 

 

 

 

 

Współpraca z rodzicami w celu wypracowania jednolitych metod, wspólnego stanowiska przy kształtowaniu właściwych postaw moralnych i etycznych uczniów

 

 

 

Omawianie przypadków agresji, dyskusja i natychmiastowe reagowanie, Standardy Ochrony Małoletnich

 

 

Rozmowy z rodzicami

 

Pedagogizacja w czasie zebrań, na temat kształtowania u dzieci świadomości konsekwencji własnego postępowania, ponoszenia odpowiedzialności, roli kar i nagród w wychowaniu, stawianie granic, uczenie samodzielności

 

Wprowadzenie elementów „Szkoły dla rodziców i wychowawców”

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

Wg potrzeb

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wg potrzeb

Wychowawcy

Dyrektor

Pedagog szkolna

psycholog

 

 

 

 

Wychowawcy

Pedagog szkolna

psycholog

Dyrektor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pedagog szkolna

psycholog

 

 

 

Sytuacje konfliktowe

Przypomnienie i udostępnienie rodzicom oraz uczniom procedur postępowania w sytuacjach konfliktowych

Cały rok

 

Dyrektor

Wychowawcy

 

Jednolite postępowanie wszystkich nauczycieli

 

Konsekwentne działania zgodne z procedurami

 

Przegląd i aktualizacja procedur

 

Szkolenie i samokształcenie nauczycieli (przepisy prawa, postępowanie w sytuacjach kryzysowych)

Cały rok

 

 

 

Wg potrzeb

 

 

Wg potrzeb

 

 

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

 

 

 

Dyrektor

Pedagog szkolna

 

Dyrektor

 

 

 

Przestrzeganie dyscypliny pracy, dbałość o szkołę

 

Właściwe pełnienie dyżurów przez nauczycieli

 

Dbałość o właściwy stan techniczny sal

lekcyjnych i sprzętu szkolnego

Dbałość o wystrój klas, korytarzy, właściwy stan pomocy dydaktycznych

 

Dbałość i przestrzeganie zasad etyki zawodu nauczyciela

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

Dyrektor

 

 

 

Dyrektor

Organ prowadzący

 

 

Wychowawcy

Opiekunowie pracowni

 

 

 

Dyrektor

 

 

 

 

OBSZAR : KSZTAŁCENIE UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW W RELACJACH INTERPERSONALNYCH

 

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

ODPOWIEDZIALNI

Uczenie konstruktywnego rozwiązywania konfliktów, negocjowania, przepraszania i przebaczania

 

Uczenie sposobów wyrażania własnych emocji i radzenia sobie ze stresem

 

Rozwijanie postaw prospołecznych

Organizowanie zabaw z zachowaniami grzecznościowymi, odgrywanie ról, pogadanki

 

 

 

Pogadanki, ulotki, rozmowy, konsultacje

 

 

 

Wzajemna pomoc w czasie zdalnego nauczania (jeżeli wystąpi)

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

Cały rok

 

Pedagog szkolna

Wszyscy nauczyciele

 

 

 

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

Pedagog szkolna

psycholog

 

 

Wszyscy nauczyciele

Pedagog szkolna

 

 

 

 

 

OBSZAR : KSZTAŁCENIE POSTAW PROZDROWOTNYCH

 

 

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

ODPOWIEDZIALNI

Wdrażanie zasad dbałości o higienę i zdrowy styl życia

Uczenie i przypominanie o prawidłowej postawie podczas nauki i zabawy

 

Dostosowywanie

Wysokości krzeseł i ławek do wzrostu uczniów

 

Prowadzenie gimnastyki korekcyjnej

 

Spotkania z pielęgniarką

 

Pogadanki oraz inne formy informowania o zagrożeniu epidemią grypy

 

Akcje promujące zdrowy tryb życia, uczestnictwo w akcjach pozaszkolnych.

 

 

Fluoryzacja zębów

 

Zajęcia sportowe w

szkole(wychowanie fizyczne, SKS)

 

Pozaszkolne formy sportowe np. trening piłkarski, zajęcia lekkoatletyczne.

 

Korzystanie z monitorów elektronicznych w czasie zdalnego nauczania (jeżeli wystąpi))

Cały rok

 

 

 

 

 

Wrzesień

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

 

Wg potrzeb

 

 

 

 

Październik, listopad

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

Okres pandemii

COVID-19

Wszyscy nauczyciele

 

 

 

 

 

Wychowawcy

 

 

 

 

U. Maciejewska

 

 

 

Nauczyciele

 

 

Dyrektor

 

 

 

 

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

Pielęgniarka

 

Nauczyciele WF

 

 

 

Nauczyciele WF

 

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

 

 

Kształtowanie postaw związanych z ochroną środowiska

 

 

 

Akcje związane z popularyzowaniem segregacji odpadów

 

Akcja „Sprzątanie świata”

 

Pogadanki z okazji „Dnia Ziemi”- lekcje wychowawcze, konkursy

Przeprowadzenie konkursu „Dobre rady na odpady”

 

Wycieczki edukacyjne, lekcje w terenie ,konkursy

 

 

IV

 

 

 

IX

 

 

IX

 

 

 

Kwiecień

 

 

 

Wg potrzeb

 

 

 

Nauczyciel przyrody, biologii

Opiekun SU

 

Wychowawcy

 

 

Wychowawcy

 

 

 

K. Grześkowiak

 

 

 

Nauczyciel przyrody

D. Grzejszczak

Wychowawcy klas

0-III

 

Podejmowanie działań dla ochrony i poszanowania zdrowia własnego i innych, negatywnego stosunku do alkoholu, tytoniu, narkotyków i innych substancji psychoaktywnych (dopalacze)

 

 

Profilaktyka uzależnień

 

Pogadanki na godzinach wychowawczych

 

Akcja informacyjna skierowana do rodziców

 

 

 

 

 

Wewnątrzszkolny konkurs plastyczny o uzależnieniach i ich szkodliwości

 

 

 

Cały rok

 

 

 

Grudzień ,marzec

 

 

 

 

 

 

 

Luty

 

 

Wychowawcy

Pedagog

 

 

Pedagog szkolna

psycholog

 

 

 

 

 

 

 

J. Grześkowiak

 

Sposoby organizacji czasu wolnego i uświadomienie znaczenia czynnego wypoczynku

Pogadanki

 

Wycieczki, zajęcia terenowe, zabawy ruchowe

 

Cały rok

Wszyscy nauczyciele

 

Uświadomienie skutków uzależnień od gier komputerowych, telewizji, Internetu

Profilaktyka uzależnień

Pogadanki na lekcjach wychowawczych, zajęciach komputerowych

 

Udział uczniów i rodziców w spotkaniu z prelegentem (uzależnienie, cyberprzemoc), występy teatralne nawiązujące do tematyki uzależnień

 

Cały rok

 

 

 

 

 

X

 

Wychowawcy

Nauczyciel informatyki

 

 

 

Pedagog szkolna

 

psycholog

Ukazywanie wpływu reklam i środków przekazu na zachowania młodych ludzi

Pogadanki, dyskusje na lekcjach wychowawczych

 

Poruszenie problematyki na lekcjach języka polskiego

 

Akcja skierowana do rodziców na temat świadomości wyboru filmów i gier komputerowych przez dzieci

 

Wg planów wychowawczych

 

 

Wg rozkładu materiału

 

 

 

Luty

 

 

Wychowawcy

 

 

 

Nauczyciele j. polskiego

Nauczyciele klas I-III

 

 

Wychowawcy

Pedagog

 

 

 

 

 

III. INTEGRACJA ZE ŚRODOWISKIEM

 

OBSZAR: USPOŁECZNIENIE

 

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

ODPOWIEDZIALNI

Uczenie współdziałania w grupie rówieśniczej z nastawieniem na szacunek do różnic między ludźmi

 

Zabawy i spotkania integracyjne

 

Wspólny udział w wycieczkach klasowych i szkolnych

 

Różne formy zajęć terapeutycznych

Cały rok

 

 

Cały rok

 

 

 

Wg potrzeb i planu pracy pedagoga

 

Wychowawcy

 

 

Wychowawcy

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

 

Dostrzeganie potrzeb osób niepełnosprawnych,

w podeszłym wieku, potrzebujących pomocy

 

Pogadanki na lekcjach

 

Organizowanie uroczystości klasowych i apeli okolicznościowych

 

Stwarzanie sytuacji pełnej integracji uczniów niepełnosprawnych, uczęszczających do szkoły

 

Współpraca z OREW w Przybiernowie

Cały rok

 

Wg planu imprez szkolnych i planów wychowawczych

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

Cały rok

Wszyscy nauczyciele

 

Wychowawcy i opiekun SU

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

 

 

 

 

 

 

Pedagog szkolna

 

Wolontariat- wprowadzenie działań związanych z wolontariatem

 

 

Opracowanie planu działań, przybliżenie idei wolontariatu rodzicom i uczniom

 

Różne formy działań wolontariatu

 

Cały rok

E. Chadaś

A.Zielińska

Wychowawcy

Pedagog szkolna

Dyrektor

 

Dostrzeganie pozytywnych wzorców poprzez organizowanie integracyjnych zabaw i spotkań szkolnych

Stwarzanie możliwości prezentowania przez uczniów własnych zainteresowań, umiejętności, talentów

 

 

Gminny Dzień Olimpijczyka

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

VI

 

Wszyscy nauczyciele

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy

Pedagog szkolna

 

Wspieranie prawidłowego rozwoju emocjonalnego

 

 

Organizowanie pomocy i wsparcia koleżeńskiego

 

Rozpoznawanie sytuacji konfliktowych między uczniami i odpowiednie reagowanie

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

Wychowawcy

 

 

 

Wychowawcy

Pedagog szkolna

 

 

Organizowanie imprez skierowanych do środowiska lokalnego

Organizacja zabawy andrzejkowej

 

Wieczornica listopadowa

 

Święto Konstytucji

 

Święto Flagi

 

 

Listopad

 

 

XI

 

 

Maj

 

Maj

 

 

Dyrektor szkoły

Rada Rodziców, Rodzice

M.Fiłkowska

M.Klińska

D.Grzejszczak

M.Klińska

M.Fiłkowska

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE

 

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMINY

ODPOWIEDZIALNI

Sprawowanie kontroli nad realizacją zadań wynikających z wniosków z nadzoru pedagogicznego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nadal systematycznie i szczegółowo prowadzić kontrolę dokumentacji szkolnej prowadzonej przez nauczycieli

 

Objąć szczególną opieką uczniów przejawiających zachowania agresywne , z zaburzeniami emocjonalnymi oraz nadmiernie opuszczających zajęcia

 

Prowadzić zaplanowane diagnozy

 

Zwiększyć działania na rzecz współpracy z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku i wspierającymi rozwój dziecka

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

Dyrektor

Nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

Dyrektor

Nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciele

 

 

 

Dyrektor

Nauczyciele

Realizowanie zadań wynikających z nadzoru pedagogicznego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prowadzić kontrolę dyżurów nauczycielskich

 

Prowadzić obserwację zajęć zgodnie z harmonogramem pod kątem:

-realizowania podstawy programowej

-kształtowania podstawowych kompetencji ze szczególnym zwróceniem uwagi na kompetencje językowe

-indywidualizacja nauczania w toku zajęć

-kształtowanie postaw prozdrowotnych: wych. fizyczne, sport, rekreacja

-kształtowanie postaw patriotycznych

-bezpieczne i celowe wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych

- wykorzystanie zakupionych pomocy dydaktycznych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

Dyrektor

Nauczyciele

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dyrektor

Nauczyciele

Wychowawcy

 

 

 

 

 

Realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stosowanie się do zasad przyjętego regulaminu Ochrony danych Osobowych RODO

 

 

 

 

 

Organizować szkolenia BHP

 

Angażować pracowników szkoły do zdecydowanego reagowania na niewłaściwe zachowania uczniów i zgłaszać zaistniałe incydenty, zdarzenia według ustalonych procedur

 

 

 

 

 

Organizacja szkoleń

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

Inspektor BHP (w miarę potrzeb)

Nauczyciele

Dyrektor

Pedagog

Niepedagogiczni pracownicy szkoły

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inspektor RODO

Dyrektor

Nauczyciele

Doskonalić system motywacyjny pracowników szkoły

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przyznawać dodatki motywacyjne

 

Typować do nagród oraz odznaczeń państwowych i resortowych

 

Przygotowywać wnioski do organu prowadzącego i nadzoru pedagogicznego (KO)

 

Cały rok

Dyrektor

Według zdiagnozowanych potrzeb prowadzić ewaluację wewnętrzną szkoły i wdrażać wnioski z ewaluacji

Przeprowadzić zaplanowana ewaluację wewnętrzną

 

Uwzględnić wnioski z ewaluacji w sprawozdaniu z nadzoru pedagogicznego w następnym roku szkolnym

Cały rok

 

 

 

 

Koniec roku szkolnego

Zespoły ewaluacyjne

 

 

 

 

Dyrektor

 

Dostosować dokumentację szkolną do wynikających zmian i bieżących potrzeb

Opracować stosowne procedury, regulaminy, plany

 

Analizować na bieżąco zmiany w Prawie Oświatowym

 

Wrzesień

Cały rok, według potrzeb

Dyrektor

Wyznaczeni nauczyciele

Zespoły

Prowadzić systematycznie i prawidłowo dokumentację szkolną

 

Monitorować spełnianie obowiązku szkolnego przez uczniów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stworzyć listę uczniów do objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną

 

Na bieżąco rozpoznawać potrzeby uczniów w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz prowadzić dokumentację szkolną

 

 

Systematycznie wpisywać w dziennikach tematy zajęć oraz nieobecności uczniów. Reagować na nadmierne opuszczanie zajęć przez uczniów

 

Regularnie kontrolować zeszyty uczniów oraz ćwiczenia, ze szczególnym zwróceniem uwagi na estetykę i poprawność pisma uczniów

 

 

Wrzesień

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

Nauczyciele

Wychowawcy

Pedagog szkolna

 

 

 

Pedagog szkolna

Nauczyciele prowadzący zajęcia w ramach PPP

psycholog

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciele

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciele

 

 

Prowadzić wewnętrzne doskonalenie nauczycieli

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szkolić nauczycieli według zaplanowanego harmonogramu szkoleń WDN

 

Zachęcać nauczycieli do prowadzenia lekcji otwartych i koleżeńskich

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciele

Dyrektor

Instruktorzy szkoleń

 

Promować szkołę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Upowszechniać informacje o szkole

 

Uaktualniać szkolne tablice informacyjne

 

Uaktualniać stronę szkoły, zakładki klas

 

Prowadzić BIP szkoły

 

Organizować imprezy i uroczystości dla lokalnej społeczności

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

Nauczyciele

Wychowawcy

Pedagog szkolna

Psycholog szkolny

 

 

M. Fiłkowska

Wychowawcy klas

 

 

M. Fiłkowska

 

Dyrektor

Nauczyciele

Patroni szkoły

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dostarczać wiedzy o patronach szkoły (ucz. klasy I i oddział przedszkolny)

 

Opracować scenariusz przebiegu imprezy Gminny dzień Olimpijczyka połączony z Dniem Patronów Szkoły i Dnia Dziecka

 

Promować tradycje i idee olimpijskie

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

V-VI

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

Wychowawcy

Nauczyciele

Dyrektor

N. Kamińska (kącik pamięci Patronów szkoły)

Wyznaczeni nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

Doposażać sale lekcyjne, salę gimnastyczną, świetlicę szkolną w pomoce dydaktyczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dalszy remont budynku szkoły

Przeprowadzić diagnozę potrzeb

 

Zakupić niezbędne pomoce i uzupełniać wyposażenie sal np. stoliki, krzesła, biurka, sprzęt sportowy, pomoce do muzyki, plastyki, na świetlicę szkolną

 

 

 

 

Przeprowadzenie dalszego remontu szkoły

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ferie zimowe,

wakacje

Dyrektor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dyrektor szkoły

Organ prowadzący szkołę

 

 

 

 

 

 

 

 

Badanie stopnia realizacji planu

Monitorowanie

  • Badanie dokumentacji: programów, wyników klasyfikacji, rozkładów materiału, zapisów w dziennikach, dzienniku elektronicznym, wyników sprawdzianu i egzaminów

  • Obserwacja działań nauczycieli i uczniów

  • Badanie osiągnięć uczniów w konkursach szkolnych, przedmiotowych, analiza diagnoz

  • Analiza: programu wychowawczego, procedur, planów pracy wychowawczej, kalendarza imprez, dokumentacji pedagoga, sprawozdań nauczycieli, sprawozdania z nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły, wniosków ,rekomendacji ewaluacji wewnętrznych

  • Badania statystyczne dotyczące: liczby nauczycieli posiadających poszczególne stopnie awansu zawodowego, realizacja programów autorskich, innowacji pedagogicznych

  • Analiza: dokumentów potwierdzających kwalifikacje nauczycieli, dokumentację Wewnętrznego Doskonalenia Nauczycieli

  • Całoroczna kontrola realizacji planu budżetowego

  • Analiza udziału rodziców w życiu szkoły

 

Ewaluacja

  • Analiza SWOT dla Szkoły Podstawowej im. W. Komara i T. Ślusarskiego w Czarnogłowach (słabe i mocne strony).

  • Analiza efektów pracy dydaktyczno-wychowawczej –sprawozdania

  • Analiza i wnioski z nadzoru pedagogicznego

  • Planowanie całorocznej pracy na podstawie samooceny oraz oceny pracy nauczyciela, dokumentowanej przez dyrektora

 

 

Data dodania: 2025-10-12 15:34:02
Data edycji: 2025-10-12 15:40:48
Ilość wyświetleń: 5

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej